Chatboty

Predstavte si, že vlastníte e-shop a chcete svojim klientom poskytnúť prvotriedneho "osobného" asistenta, ktorý zodpovie všetky ich otázky a nasmeruje ich ku kúpe správneho produktu alebo objednaniu vhodnej služby. Práve na toto slúžia chatboty, ktoré vám vieme naprogramovať presne podľa predstáv.

Čo je to chatbot?

Chatbot je počítačový program, ktorý dokáže viesť konverzáciu pomocou textu, ale aj prostredníctvom audia. Je navrhnutý tak, aby simuloval reálnu konverzáciu medzi jedným a druhým užívateľom. Uplatnenie nachádza vo viacerých oblastiach, no v súčasnosti ho vo veľkej miere využívajú najmä e-shopy na komunikáciu so zákazníkmi.

Čo všetko dokáže chatbot?

Chatboty poskytujú individuálnu asistenciu/pomoc každému zákazníkovi, šíria odporúčania jednotlivých produktov alebo služieb, zlepšujú zákaznícke služby, ponúkajú výhodné ponuky na základe lokality spotrebiteľa, dokážu sprocesovať objednávku a optimalizovať tak celkový proces. Chatboty taktiež zhromažďujú obrovské množstvo dát o užívateľoch (preferencie, minulé objednávky,...), na základe ktorých dokážu lepšie prispôsobiť svoju komunikáciu i predpokladanú ponuku samotnému zákazníkovi.

Význam chatbotov

Veľa klientov sa pýta otázku: "Ako viem, že ľudia budú využívať môjho chatbota?" Hoci je trend sociálnych sietí veľmi silný, v súčasnosti sa ukazuje, že väčšina užívateľov používa viac na komunikáciu rôzne messengery/komunikačné aplikácie (WhatsApp, Facebook Messenger, Viber,...) ako samotné sociálne siete. Aj tento trend poukazuje na to, že dať im možnosť komunikovať prostredníctvom chatbota môže zvýšiť pravdepodobnosť vykonania želanej akcie - nákupu.