Sociálne médiá

Mnoho spoločností v súčasnosti zabúda na silu sociálnych sietí, ktoré majú význam pre získavanie nových zákazníkov, budovanie komunity fanúšikov - spokojných odberateľov, posilňovanie identity spoločnosti, zvyšovanie návštevnosti webovej stránky a pre jednoduchšie cielenie na konkrétny typ publika. Medzi top sociálne siete súčasnosti patrí Facebook, Twitter, Instagram a LinkedIn.

Facebook

Facebook je sociálna sieť populárna po celom svete s viac ako 1,8 miliardou aktívnych užívateľov. Jej hlavným poslaním je spájanie ľudí, udržiavanie vzťahov a nadväzovanie nových kontaktov, čo má význam nielen pre jednotlivcov, ale aj pre firmy. Mať svoju spoločnosť na sieti Facebook je skvelý spôsob ako sa dozvedieť viac o svojich zákazníkoch, komunikovať s nimi a získať od nich spätnú väzbu.

Instagram

Instagram je jedinečná sociálna sieť, ktorá umožňuje zdieľať fotografie, obrázky, videá a po novom dovoľuje už aj zasielanie súkromných správ. Jej hlavnou prednosťou je zverejňovanie vizuálneho obsahu, ktorý možno upravovať prostredníctvom rôznych kreatívnych filtrov a motívov. Instagram slúži nielen na propagovanie výrobkov a služieb, ale je to aj výborný spôsob ako porozprávať príbeh vašej spoločnosti svojim súčasným i potenciálnym zákazníkom.

LinkedIn

LinkedIn je jedna z najstarších sociálnych sietí orientovaná na podnikanie a biznis, ktorá má v súčasnosti viac ako 460 miliónov užívateľov. Je to najväčšia profesionálna sieť na svete, prostredníctvom ktorej môže spoločnosť ľahšie objavovať nové podnikateľské príležitosti, nadväzovať kontakty s obchodnými partnermi a spojiť sa so svojím cieľovým publikom.

Twitter

Twitter je populárna sociálna sieť, ktorá umožňuje svojim registrovaným užívateľom zdieľať rôzne textové príspevky maximálne do veľkosti 140 znakov. Mesačne má viac ako 320 miliónov aktívnych používateľov - najmä v Spojených štátoch amerických. Z pohľadu firmy možno využiť Twitter na zvýšenie návštevnosti webovej stránky alebo predaja mobilnej aplikácie, na vytvorenie silnej komunity fanúšikov a na analyzovanie aktuálnych zákazníkov.