Overenie nápadu

Ak ste si ako klient zadefinovali podnikateľský zámer a vytvorili koncepciu svojho nápadu, nastáva fáza jeho overovania. Spolu so zákazníkom si k tomu vždy sadneme a postupujeme spoločne krok za krokom, aby sme zistili, či má jeho nápad skutočnú hodnotu a potenciál uspieť.

Na základe prieskumu trhu už poznáte potenciálne konkurenčné spoločnosti a v tomto kroku by ste si mali detailnejšie prezrieť ich ponúkané produkty alebo služby zaradené do jednotlivých kategórií. Ak si viete predstaviť, že by sa váš produkt dokázal zaradiť do jednej z kategórií a byť konkurencieschopný v pohľade cieľovej skupiny, jeho potenciál rastie.

Ak je v oblasti, do ktorej sa chcete vydať, vysoký dopyt a zároveň i veľká ponuka, byť konkurencieschopný a mať úspech bude veľmi náročné. Ak ste však objavili odvetvie, v ktorom je vysoký dopyt, ale existuje iba malá ponuka, pravdepodobnosť uspieť stúpa.

Pri overovaní vášho nápadu je nutné získať spätnú väzbu od tých, ktorým ste predostreli svoj nápad - rodina, priatelia, známi či neznámi ľudia na sociálnych sieťach. Vaša myšlienka má potenciál v prípade, ak už teraz vám niektorí z opýtaných povedia, že ak by bol na trhu taký produkt alebo služba, určite by si ho kúpili alebo vyskúšali.