web

4 stratégie (mimo SEO) na zvýšenie návštevnosti vášho webu

Návštevnosť je jedným z hlavných ukazovateľov úspešnosti webovej stránky a vyjadruje sa v počte návštevníkov a počte stránok, ktoré na danom webe navštívili. Ako efektívne zvýšiť návštevnosť?

„Dnes už nejde o to prilákať ľudí na webovú stránku – ide o to prilákať relevantnú a cieľovú skupinu ľudí.“

- Adam Audette (Vice Prezident v spoločnosti Merkle)

 

Zvýšenie návštevnosti znamená vyššie konverzie a vyššie príjmy, v prípade, že sa jedná o internetový obchod (e-shop). Je predsa jasné, že ak ľudia nenavštevujú váš e-shop, nevykonajú nákup a vy nebudete mať žiadne tržby.

analytika web

Portál Net Marketshare uvádza, že v júli 2018 mal vyhľadávač Google až 73,36%-ný podiel na celkovej globálnej návštevnosti, čo znamená, že viac ako 73% všetkých desktopových návštevníkov prichádzalo na webové stránky práve cez tento vyhľadávač. Dnes preto už každý – ako jeden z prvých krokov po vytvorení webovej stránky – rieši nastavenie SEO podľa Google princípov, aby mala ich stránka čo najlepšie hodnotenie a Google ju uprednostňoval pri vyhľadávaní. Avšak... existujú ešte aj iné spôsoby ako zvýšiť návštevnosť na svojom webe.

 

1. Sociálne siete sú silným nástrojom

Sociálne siete dokážu vo veľkej miere ovplyvniť organickú návštevnosť a môžu tak byť skvelým prostriedkom ako prilákať nových ľudí na web. Vďaka pravidelnému publikovaniu a spúšťaniu platených reklamných kampaní sa dostanete do povedomia svojich cieľových používateľov a v prípade prejavenia záujmu ich môžete cez kampaň smerovať priamo na webovú stránku. Zistite, na ktorých sociálnych sieťach má najväčšie zastúpenie vaše cieľové publikum a oslovte ho priamo tam.     

 

Hoci je konkurencia na sociálnej sieti Facebook už dnes veľmi vysoká a reklamné kampane na nej už nie sú také efektívne ako v minulosti, stále je to jedna z najlacnejších foriem on-line reklamy, ktorá poskytuje vysokú návratnosť investícií (rovnako ako e-mail marketing).

 

socialne siete

 

2. Aj e-mail marketing má svoje čaro

Rozposielanie newslettrov potenciálnym či už aktuálnym zákazníkom môže byť veľmi efektívny spôsob ako získať nových a zvýšiť lojalitu starých. V odosielaných newslettroch môžete propagovať svoje produkty, služby a rôzne ďalšie novinky, pričom príjemcov budete priamo smerovať na svoju webovú stránku a navádzať ich k želanej akcií.

 

Ak chcete maximalizovať výhody e-mail marketingu, vyskúšajte tiež A/B testovanie, segmentáciu či personalizáciu. Tieto taktiky podporia osobnejší vzťah medzi vami a vašimi zákazníkmi a pomôžu vám vytvoriť relevantnejší obsah, ktorý bude viesť k vyššej open rate.

 

3. Blogovanie pridáva na kvalite

Viesť blog na svojej webovej stránke nie je úplne jednoduchou záležitosťou, nakoľko si to vyžaduje veľa času, no na druhej strane prináša i množstvo výhod:

 

  • Zvyšuje povedomie o firme/značke
  • Ukazuje znalosti a odbornosť vo svojom odvetví
  • Zvyšuje dôveryhodnosť
  • Oslovuje nových potenciálnych zákazníkov
  • Zvyšuje SEO hodnotenie
blogging

 

Začnite spolupracovať. Oslovte iné firmy vo svojom alebo príbuznom odvetví, ktoré tiež vedú svoj vlastný blog, a dohodnite sa na vzájomnej spolupráci pri zdieľaní článkov. Môžete vymyslieť spoločnú rubriku, ktorú budete vzájomne dopĺňať rôznymi článkami alebo sa len dohodnete na zdieľaní svojich vlastných článkov (napríklad aj na sociálnych sieťach).

 

4. Videá dnes „frčia“

Spoločnosť HubSpot vykonala na začiatku roka 2018 svoj pravidelný prieskum pod názvom „State of Video Marketing Survey“ a prišla s nasledujúcimi zisteniami:

 

  • Až 81% spoločností využíva video ako jeden z primárnych marketingových nástrojov (o 18% viac ako v roku 2017).
  • Až 76% marketérov sa vyjadrilo, že video im pomáha zvyšovať návštevnosť ich webových stránok.
  • Až 80% marketérov tvrdí, že vďaka videu zostávajú návštevníci dlhšie na ich webových stránkach.
  • Až 97% marketérov tvrdí, že video im pomáha pri tom, aby zákazníci pochopili ich produkty a služby.

 

Existuje množstvo spôsobov ako zakomponovať video do marketingovej stratégie spoločnosti alebo produktu. Môžete vytvoriť brandové video rozprávajúce príbeh o firme, video s prezentovaním jednotlivých funkcií produktu, krátky shot na sociálne siete a mnoho ďalšieho. Veľmi účinným nástrojom sú aj pravidelné webináre, pri ktorých môžete zapájať zákazníkov v online prostredí a poskytovať im tak určitú pridanú hodnotu.