aplikácií

6 trendov vo vývoji mobilných aplikácií pre rok 2018

Rok 2018 je už v plnom prúde a tak môžeme predstaviť, aké trendy sa v súčasnosti najviac objavujú v oblasti vývoja aplikácií. Niektoré z nich ste určite postrehli aj vy ako používatelia smartfónov, niektoré vás možno prekvapia.   

 

1. Zapojenie umelej inteligencie

Mnoho odborníkov z praxe hlása, že rok 2018 sa stane rokom, kedy podniky pochopia význam umelej inteligencie a budú sa ju snažiť postupne implementovať. Väčšina z nich je totiž presvedčená o tom, že práve umelá inteligencia dokáže byť tým spojovacím článkom, ktorý prepojí všetky zariadenia a nástroje, ktoré v súčasnosti používame.

 

Spoločnosť Forbes prezradila, že za rok 2015 bolo na umelú inteligenciu minulých financií v hodnote približne 300 – 350 miliónov amerických dolárov a do roku 2025 sa predpokladá ich nárast na hodnotu až 30 miliárd dolárov.

 

 

2. Obohatenie o rozšírenú či virtuálnu realitu

Obe tieto technológie priniesli pred istým časom revolúciu v oblasti hier a zábavy a dnes postupne prenikajú aj do všetkých ostatných oblastí. Ich využitie už skutočne možno nájsť v odvetviach od stavebníctva až po internetovú komunikáciu. Rozšírená realita sa postupne stáva populárnou už aj na Slovensku – firmy ňou obohacujú svoj biznis alebo dokonca riešia niektoré problémy a ľudia sa s ňou lepšie spoznávajú.     

 

Čísla ukazujú, že v roku 2018 je doposiaľ na trhu približne 1.58 miliónov mobilných aplikácií s AR technológiou a do roku 2022 sa predpokladá ich nárast na približne 4.67 miliónov. Do roku 2025 sa tiež predpokladá nárast používateľov AR a VR hier na číslo 260 miliónov.

 

 

3. Android Instant Apps si získavajú svojich ľudí

Na jar 2016 sa po prvýkrát objavil pojem „Android Instant Apps“, ktorý niektoré zdroje prekladajú ako „rýchle aplikácie pre Android“. Ide o aplikácie, ktoré môžete nájsť klasicky v Play Store a stačí kliknúť iba na „Open App“. Daná aplikácia sa vám hneď spustí, bez inštalovania akéhokoľvek softvéru.

 

Väčšina z nás si už určite raz stiahla aplikáciu len pre uskutočnenie jedinej úlohy. Napríklad, stiahli ste si aplikáciu iba aby ste si pozreli prílohu, ktorú ste dostali, dokončili nákup na stránke alebo sledovali balíček, ktorý cestuje na vašu adresu. A presne v takýchto prípadoch by bolo možné využiť Instant App.     

 

androind instant app bgr
                                                                                                    Zdroj: BGR.com. 

 

4. Možnosť platby cez aplikáciu

Mobilné platby prekročili v roku 2017 hranicu 700 miliárd amerických dolárov, čo za posledné 4 roky znamená nárast až o neuveriteľných 500 miliárd dolárov.

 

Počas konferencie CES 2018 predstavila spoločnosť Google svoju novú službu pod názvom Google Pay. Tá je kombináciou predchádzajúcej aplikácie Android Pay a Google Wallet, ktorá umožní platiť mobilom bezkontaktne, na jeden dotyk a neskôr aj cez tlačidlo v online obchodoch. Ide o zjednodušené mobilné platby, ktoré majú používateľom zjednodušiť život naozaj výrazným spôsobom.

 

google pay aplikacia
                                                                                                       Zdroj: Pinterest.com.

 

5. Zavádzanie gest a animácií priamo do aplikácie

Najmä s uvedením nového iPhone X sa ukázalo, aký veľký význam môžu mať gestá pri používaní smartfónu či aplikácie. Užívateľské rozhranie (UI – User Interface) riadené gestami môže mať za následok:

 

  • Menší „neporiadok“
  • Ešte jednoduchšie používanie
  • Bezproblémovú interakciu

 

Čím viac sa aplikácia spolieha na ovládanie gestami, tým menej tlačidiel sa zobrazuje na displeji a výsledkom je produkt, ktorý je zameraný na obsah.

 

iphone animacia
                                                                                                   Zdroj: Pinterest.com. 

 

6. Personalizácia sa bude stále stupňovať

Personalizácia je v súčasnosti obrovským trendom a dopyt po nej v podnikaní sa neustále zvyšuje. Výborným príkladom sú značky Airbnb a Netflix, ktoré sledujú vaše preferencie – výlety, ktoré ste podnikli, filmy, ktoré ste pozerali alebo vo všeobecnosti čo vyhľadávate – a na základe tohto prispôsobujú obsah vášmu správaniu.    

 

netflix personalizacia
                                                                                        Zdroj: Medium.com/Netflix-techblog.