SAP

Môže inovácia časti systému zvýšiť efektivitu celého procesu?

Náš klient používa skladové riešenie, ktoré síce pracuje s miestom úsporne, no blokuje prístup k prostriedkom. V klientovom sklade musia byť použité viaceré informačné systémy aby nahradili manuálnu prácu. Použitie týchto systémov však zvyšuje čas celého logistického procesu. Nič nemôže tak uškodiť napredovaniu spoločnosti ako klesajúca efektivita spôsobená nedostatočnou technológiou.

 

Aký bol problém?

Zamestnanci spracovávajúci objednávky pracovali s limitovanou efektivitou kvôli neporiadku s dátami vytlačenými na papieroch, ktoré sú často zle zoradené a navyše musia vkladať manuálne niektoré údaje do počítačov mimo ich pracoviska.

 

Náš cieľ bol jasný...

Chceli sme dosiahnuť, aby SAP bol jediným dôveryhodným zdrojom informácií v reálnom čase bez akejkoľvek dodatočnej synchronizácie medzi systémami. Systémy by mali zdieľať čo najviac informácií bez potreby ľudskej interakcie, no keď už je potrebná, dáta je nutné vložiť len raz. Potom už všetko vyrieši automatická synchronizácia. Keď je objednávka vytvorená v SAP, mala by byť priamo odoslaná do riadiaceho systému. Zamestnanci by mali byť schopní zobraziť dáta len s číslom objednávky a spracovať ju bez opustenia pracoviska. Dáta by mali byť ihneď synchronizované medzi systémami.

 

Muselo tak prísť riešenie, kde sa stretne inteligentný hardvér s inteligentným softvérom...

 

Lean-Lift – Vertikálny úložný systém

Vďaka technológii, ktorá napreduje extrémnym tempom môže byť vertikálne miesto v sklade využité omnoho lepšie ako kedysi, a to aj bez nutnosti použiť napríklad vysokozdvižný vozík. Hänel Lean-Lift je použitý v budovách klienta. Je to typ skladového výťahu. Je ovládaný príkazmi obdržanými z kontrolného systému. Komunikácia je jednoduchá, pretože správa obsahuje len niektoré informácie o polohe tovaru v regáli. Najprv odnesie aktuálne vytiahnutý regál a následne donesie nový z polohy v poslednom príkaze.

 

lean lift vertikalny ulozny system

 

Riadenie Lean-Lift

Vstavaný počítač ovláda výťah. Zobrazuje vždy aktuálne informácie zo SAP, takže zamestnanci si môžu pozrieť všetky dostupné objednávky, vidieť ich stavy, nájsť objednávku podľa identifikátora, vybrať jednotlivé položky a odoslať príkaz na ich prinesenie.

 

scheidt bachmann ovladanie

 

vytah hardver

SAP

Veľa spoločností používa SAP ako ich systém na plánovanie zdrojov (ERP). Je veľmi škálovateľný, vysoko prispôsobiteľný a vďaka integráciám môže byť použitý ako systém typu všetko-v-jednom keďže sa dá prepojiť takmer s hocičím.
V našom prípade, keď sa v SAP vytvorí objednávka, vďaka nakonfigurovanému prepojeniu (proxy) ju dostane náš riadiaci systém. Po vykonanej akcii odosiela potvrdzovaciu správu naspäť do SAP.

 

SAP system

 

Kasys SW

Naše prepojenie so SAP je implementované v rámci softvéru WSO2 popísanom v našom predchádzajúcom článku „Návod: Ako vytvoriť backend bez programovania s WSO2“.

 

WSO2 kasys

 

Zhrnutie

Vyvinuli sme komplexné riešenie, ktoré vyústilo do vyššej efektivity spoločnosti, keďže zamestnanci môžu objednávky spracovávať v kratšom čase. Inovácia jednej časti zlepšila celý proces. A ďalšie ešte len prídu ,lebo pokračujeme v spolupráci s klientom a budeme implementovať ďalšie vylepšenia systému, ktoré nám napadajú postupne počas ostrej prevádzky.