Prototyp

Ako prototyp šetrí čas a klientove peniaze?

8 February 2018

V dnešnej dobe, kedy je trh priam až "presýtený" webovými i mobilnými aplikáciami, je dôležité podrobiť aplikáciu detailnému testovaniu a začať ju programovať až vo fáze, kedy máte do detailov premyslené jej fungovanie a "správanie sa". A práve na to je tu prototyp.  

 

Čo je to prototyp? 

Základnou myšlienkou prototypu je, že sa vyvinie softvér, ktorý vyzerá a správa sa presne ako reálna mobilná aplikácia - je to akási "maketa" aplikácie. Vďaka interakcií s prototypom sa lepšie identifikujú všetky požiadavky, ktoré sú kladené na aplikáciu, a odhaľujú sa nedostatky, ktoré je nutné upraviť/doplniť. Počas práce s prototypom sa nám veľakrát stáva, že klient si uvedomí, čo všetko by chcel pridať/odobrať z aplikácie a nakoľko ide len o prototyp, malá zmena si nevyžaduje veľké náklady na čas (ako je to v prípade, keď je nutná zmena už pri naprogramovej aplikácií).  

 

prototyp aplikacia

 

Prototypy pre mobilné zariadenia 

Zatiaľ čo prototypovanie pre desktopové produkty (web,...) sa iba odporúča, vytváranie prototypov pre mobilné aplikácie je už, takpovediac, povinné. Mobilné zariadenia bežia vo viac prostrediach (environmentoch) ako desktopové a to vytvára mnoho rôznych používateľských scenárov a use case-ov.  

 

Vytvorený prototyp aplikácie môžete dať otestovať cieľovým používateľom a na základe ich reakcie a odozvy vylepšiť aplikáciu natoľko, že jej používanie bude zážitkom, a nie trápením :). Ak odhalíte chyby v UX dizajne ešte počas testovania prototypu, ušetríte nielen veľa času, ale aj peňazí.   

 

Ukážka prototypu aplikácie Pitchoose, ktorá je aktuálna dostupná pre iOS aj Android, ale v inom dizajnovom prevedení: 
 

prototyp pitchoose

 

Výhody prototypovania: 

  • Šetrí náklady tým, že programátor nemusí rozmýšľať nad tým, ako by to malo vyzerať a fungovať, jeho úlohou je "iba" aplikáciu naprogramovať.  

  • Na základe prototypu sa jednoduchšie odhadujú náklady na celkový vývoj, časový rozvrh a potenciálne požiadavky na zdroje.   

  • Pomáha eliminovať nejasnosti a presnejšie zadefinovať všetky požiadavky na softvér. 

  • Pomáha identifikovať a riešiť problémy v čas (nesprávne pochopené funkcie, chýbajúce funkcie,...). 

  • Dáva klientovi väčší pocit zapojenia do konečného riešenia.  

 

Ako to funguje u nás v Touch4IT? 

Ak nás osloví klient so záujmom o webovú alebo mobilnú aplikáciu, vždy mu ponúkame možnosť prototypovania (ak je to v tej situácií vhodné riešenie) a vysvetľujeme, v čom má toto riešenie výhody i nevýhody. Aj v našom záujme je riešiť celý projekt efektívne a dosiahnuť čo najlepší výsledok.  

 

Chcete sa o tom dozvedieť ešte viac? Rozmýšľate nad tým, že v rámci svojho podnikania by ste mali aj mobilnú aplikáciu? Kontaktujte nás a všetko môžeme prebrať osobne pri dobrej káve. :)