analytika

Prečo je analytika dôležitá pre vašu firmu?

Jednoducho povedané, analytika je tu na to, aby vám poskytla podporu a pomáhala pri rozhodovaní prostredníctvom poskytovania relevantných faktov. Bez nej je to len akási zmes subjektívnych názorov, intuície a predpokladov. A vy predsa vo svojom podnikaní nechcete len hádať a predpokladať, chcete vedieť a zlepšovať.

 

Dnešné štatistiky napríklad hovoria aj to, že až 25% zákazníkov očakáva, že ich sťažnosti na sociálnych sieťach budú vybavené maximálne do 1 hodiny alebo že e-maily odoslané na základe špecifického správania sa zákazníkov majú až o 71% vyššiu mieru otvorenia a až o 102% vyššiu mieru klikania (SingleGrain, 2018).  

Tieto údaje naznačujú, že súčasní zákazníci potrebujú rýchlu a personalizovanú ponuku... a práve preto je tu analytika. Zhromažďovanie a analyzovanie údajov poskytuje lepší prehľad o živote, preferenciách a túžbach zákazníkov. Vďaka tomu budete vedieť konkrétnej cieľovej skupine ponúkať produkty a služby podľa jej potrieb.  

"If you cannot measure it, you cannot improve it." - Peter Drucker  

 

analytika gif video
                                                                                       Zdroj: Gfycat.com

 

Objavíte nové príležitosti  

Vzhľadom na to, že ekonomika sa stále mení a ovplyvňuje ju množstvo trendov, je dôležité venovať dostatok času sledovaniu aktuálneho stavu, jeho vývoja a zmien. Vďaka poctivej analytike a pozorovaniu ukazovateľov, ktoré sú pre váš biznis kľúčové, môžete lepšie a rýchlejšie reagovať na nové trendy a prichádzajúce zmeny.  

 

Porozumiete svojim zákazníkom 

Ak máte webovú stránku či mobilnú aplikáciu, mali by ste si byť vedomí toho, že bez poznania svojich návštevníkov alebo používateľov to jednoducho nepôjde. A práve vďaka sledovaniu a analyzovaniu správania týchto ľudí budete vedieť lepšie pochopiť ich potreby a prispôsobiť im váš produkt alebo službu.  

"Without data, you are just another person with an opinion." - W. Edwards Deming  

 

Lepšie pochopíte konkurenciu 

Ak budete sledovať nielen svoje pôsobenie, ale aj aktivitu konkurencie, budete vedieť navzájom porovnávať a zisťovať, aká je vaša pozícia voči konkurentom. Ak budete lepší ako oni, neznamená to, že by ste mali spomaliť svoje tempo. Je to len znakom toho, že sa posúvate dobrým smerom.  

 

Môžete zvýšiť aj svoj predaj 

Pre internetové obchody je analýza nenahraditeľnou súčasťou celého procesu. Na základe sledovania a analyzovania správania sa návštevníkov v e-shope viete o nich zistiť: 

 

  • odkiaľ k vám prichádzajú (Google, sociálne siete,...), 

  • z akých zariadení (desktop, mobil, tablet), 

  • cez aké stránky prechádzajú, 

  • kde odchádzajú, 

  • ako postupujú pri nakupovaní a pod. 

Ak poznáte tieto informácie, viete zoptimalizovať svoju webovú stránku tak, aby sa na nej návštevníci vedeli dobre a rýchlo orientovať. Viete zjednodušiť nákupný proces a premeniť tak mnoho návštevníkov na platiacich zákazníkov.  

 

Ak máte záujem o to, aby sme sa pozreli na vašu webovú alebo mobilnú aplikáciu a vypracovali analýzu, napíšte nám na hi@touch4it.com alebo priamo do live chatu (vpravo dole).