Marketing

Feb 15. 2018

Mať či nemať svoj biznis na Facebooku? To je otázka...

facebook business

Mnoho klientov sa na nás obracia s otázkou či sa ešte opláca vytvoriť Facebook stránku pre svoj produkt/službu alebo to už nie je "moderné". Naša odpoveď znie takto... 

Áno, ale... 

Kedysi na začiatku bol Facebook skutočným prínosom pre podnikanie - dokázal osloviť tú správnu cieľovú skupinu a priniesť nových zákazníkov. Dnes sa už mení postavenie tejto sociálnej siete a jej význam v oblasti podpory predaja sa stráca. V dôsledku silnej konkurencie a meniaceho sa algoritmu, ktorý vaše príspevky na nástenke viac neukazuje ako ukazuje, je náročné dostať sa k svojim zákazníkom a osloviť ich. 

Tak či onak sa pôsobenie na Facebooku dnes považuje už za čosi samozrejmé. Mnoho ľudí - medzi ktorými sú aj vaši potenciálni zákazníci - sa naučilo ísť na tento komunikačný kanál a overiť si danú firmu alebo produkt. Prečo je to tak? Pretože už podľa FB stránky je možné zistiť, či je to predajca, ktorému možno dôverovať alebo nie.
 

biznis na facebooku

 

Áno pre vytvorenie FB stránky pre váš biznis, ale prečo to ALE? Mnoho predávajúcich si myslí, že stačí vytvoriť stránku a ich práca za tým končí. Opak je pravdou. Aby malo vaše pôsobenie na sociálnej sieti zmysel, je potrebné venovať sa FB stránke –> vytvárať kvalitné príspevky (predstavenie nových produktov alebo služieb, komunikovanie ich vlastností, súťaže,...), budovať si vzťah s fanúšikmi, odpisovať na ich komentáre a mnohé ďalšie.  

Prečo je dnes náročné presadiť sa na Facebooku? 

Ako sme už napísali vyššie, v jeho začiatkoch veľakrát stačilo vytvárať kvalitný obsah a vaše príspevky vždy svietili na hlavnej nástenke vašich fanúšikov. O nejaký ten čas bolo zrazu potrebné dať nejaké to euro na platenú propagáciu, aby sa vaše príspevky nestratili na hlavnej nástenke a aby ste nimi oslovili aj tých používateľov, ktorí nie sú vašimi fanúšikmi. Dnes je to však odrazu celkom iné a pre marketérov relatívne nepriaznivé. Už si to veľakrát vyžaduje vyššiu sumu peňazí na rozsiahlejšiu kampaň, no i tá nemusí naplniť vaše očakávania.    
 

biznis na facebooku

Buďte online a budujte si svoju komunitu 

Všetko chce v prvom rade čas a trpezlivosť. Nečakajte, že po vytvorení FB stránky budete mať na ďalší deň 1 000 fanúšikov, ktorí budú veselo lajkovať a komentovať všetko, čo uverejníte.

Michaela

Michaela Roštecká

Marketing Manager

Značky: