Marketing

Jan 14. 2019

4 marketingové technológie, ktoré ako firma musíte – bez debaty – poznať

marketing technologies

Na súčasnom „marketingovom“ trhu už pomaly existuje viac ako 1 000 spoločností, ktoré sa pokúšajú predávať svoje marketingové technológie vo viac ako 40 kategóriách. Toto enormné číslo je tiež jednou z príčin, prečo firmy využívajú tieto technológie iba v malej miere, nakoľko sa nedokážu rozhodnúť, ktorú si vybrať.

"Z viacerých prieskumov vyplýva, že iba 22% B2B firiem implementuje a využíva marketingové technológie pri svojom podnikaní."

Hlavné marketingové nástroje, o ktorých budeme hovoriť, možno zaradiť do 4 kategórií:

Kategória č.1: Analytika

Kategória č.2: Marketing vo vyhľadávačoch (SEM)

Kategória č.3: Marketingová automatizácia

Kategória č.4: Remarketing

Kategória č.1: Analytika

Reklamný priekopník John Wanamaker raz povedal:

„Polovica peňazí, ktorú vynakladám na reklamu, je zbytočná. Problém je však v tom, že neviem ktorá polovica to je.“

O čom tento pán hovoril? Dnes už šikovní marketingoví manažéri vedia – vďaka dostupným analytickým technológiám a dátam, ktoré zbierajú – zistiť, v ktorom bode strácajú najviac svojich návštevníkov, prečo odchádzajú, ako sa správajú a mnoho ďalšieho.

Najpoužívanejším nástrojom je...

Jedným z top analytických nástrojov je bezpochyby Google Analytics, ktorý aktuálne beží na viac ako 80% webových stránkach malých i veľkých firiem. Je to skvelá „štartovacia“ technológia, ktorá dokáže poskytnúť prehľad o tom, odkiaľ prichádzajú návštevníci na vašu stránku, akí sú, kadiaľ sa pohybujú, čo robia, koľko času trávia na jednotlivých podstránkach a pod. Hoci už mnoho marketérov považuje tento nástroj za „zastaralý“ alebo „nemoderný“, z jeho dát sa dá toho vytiahnuť naozaj veľa.

Kategória č.2: Marketing vo vyhľadávačoch (SEM)

Cieľom technológie z tejto kategórie je prilákať návštevníkov z vyhľadávačov, pričom medzi jej aktivity spadá aj SEO, t.j. optimalizácia webovej stránky pre vyhľadávače. Vďaka technikám optimalizácie sa webová stránka stáva pre používateľov čoraz viac atraktívnejšou a získava tak nových návštevníkov, ktorí sa môžu premieňať na platených zákazníkov.

Najpoužívanejšie nástroje:
━ Google AdWords
━ Mixpanel
━ SEMrush
━ WordStream
━ WordTracker
 

analytics article

Kategória č.3: Marketingová automatizácia

Marketingová automatizácia pokrýva takmer všetko – od analýzy, cez online formuláre, A/B testovanie, email kampane až po nastavenie funnelu, reporty, automatizované notifikácie, integráciu s inými nástrojmi a mnoho ďalšieho.

Najpoužívanejšie nástroje:
━ HubSpot
━ Exponea
━ Mixpanel
━ CrazyEgg

Kategória č.4: Remarketing

Čo je to ten remarketing? Vžite sa do kože používateľa – navštívite webovú stránku nejakej firmy, po jej zatvorení prechádzate na ďalšie internetové stránky, na ktorých sa zobrazuje reklama tej prvej firmy... toto je remarketing. Jednoducho sa to nastavuje a je to naozaj neuveriteľne efektívne, nakoľko vašu reklamu zobrazujete iba tým ľuďom, ktorí prejavili dostatočný záujem o vás vďaka tomu, že prišli na vašu webovú stránku. Takýto typ reklamy dokonca môžete prispôsobiť priamo na mieru konkrétnemu používateľovi a zobrazovať mu produkty, o ktoré sa priamo zaujímal. Skvelé, no nie?

Niektoré z top nástrojov v kategórií:
━ Google AdWords
━ AdRoll
━ Perfect Audience

gif exit
Zdroj: Vabulous.com.
Michaela

Michaela Roštecká

Marketing Manager

Značky: