Marketing

Oct 18. 2017

Internet vecí onedlho radikálne zmení svet sociálnych médií

Internet vecí

Internet vecí, označovaný pod skratkou IoT (z ang. "Internet of Things"), je dnes podľa mnohých odborníkov akousi priemyselnou či až hospodárskou revolúciou. Je to revolúcia vzťahov medzi ľuďmi a zariadeniami, ktoré používajú vo svojom každodennom živote.

 

Chladnička, ktorá automaticky nakúpi spotrebované potraviny. Kávovar, ktorý vás pri príchode domov z práce prekvapí čerstvou kávou. Toto je len začiatok toho, čo nás pravdepodobne čaká v budúcnosti. Kľúčom celého IoT je konektivita a to nás vedie k tomu, že táto revolúcia sa čochvíľa dotkne aj sociálnych médií.   

 

Tu je niekoľko spôsobov ako IoT ovplyvní sociálne médiá: 

 

Ľudia budú na internet pripojení stále... ale naozaj že stále 

Pre online marketérov je prínosom, keď sa zvyšuje počet zariadení, prostredníctvom ktorých sa používatelia môžu dostať na internet a tým pádom byť vystavení určitej reklame. Portál Social News Daily uvádza, že do roku 2020 bude na internet pripojených až

 

  • 1,3 miliardy domácich zariadení (chladnička, práčka, TV, kamera, svetlo,...) 

  • 3,5 miliardy navigačných systémov a iných zariadení v aute 

  • 411 miliónov vecí na nosenie (oblečenie, hodinky, topánky, okuliare,...)   

  • 646 miliónov vecí v oblasti medicíny (telesné implantáty, náplasti na kožu,...) 

  • 9,7 miliardy vecí v meste (budovy, pouličné osvetlenie, vodovodné trubky,...) 

internet vecí

 

V budúcnosti je tak už viac než pravdepodobné, že ľudia sa budú vedieť na sociálne siete pripojiť cez akékoľvek zariadenie - kdekoľvek a kedykoľvek. Nebude to možné už len cez notebooky, telefóny či tablety, ale umožnia to už aj ostatné inteligentné zariadenia v domácnosti či aute.   

 

Zdieľanie informácií bude odrazu omnoho jednoduchšie 

Zdieľanie prostredníctvom sociálnych médií sa výrazne zjednoduší, čo povedie k ešte vyššej úrovni interakcie. Pripojené zariadenia na internet budú taktiež vedieť navzájom komunikovať a zdieľať si potrebné informácie.  

 

Objavia sa medzery na trhu sociálnych médií 

IoT pravdepodobne spôsobí aj to, že sa nájdu odvetvia, v ktorých sú sociálne médiá doposiaľ veľmi slabé a bude to nutné napraviť. Napríklad v oblasti medicíny je vysoká pravdepodobnosť, že po rozšírení IoT a zavedenia inteligentných zariadení sa objaví potreba vytvoriť špecializované sociálne médium, ktoré zabezpečí prepojenosť so zákazníkmi.   

Michaela

Michaela Roštecká

Marketing Manager

Značky: