Marketing

Jul 26. 2017

3 dôležité prvky úspešnej Facebook kampane

facebook campaign

Pôsobíte so svojim biznisom na sociálnej sieti Facebook a chcete vedieť, ako vytvoriť a nastaviť úspešnú kampaň, ktorá prinesie fanúšikov či zákazníkov?

Sociálna sieť Facebook sa stala neoddeliteľnou súčasťou marketingovej komunikácie mnohých značiek. Bez ohľadu na to, či podnikáte v oblasti služieb alebo predaja produktov, Facebook vám pomôže v mnohých smeroch. 

Za rok 2010 zarobila táto sociálna sieť viac ako 2 miliardy dolárov, pričom tieto čísla neustále rástli. Na začiatku posledného štvrťroka 2014 boli príjmy už na úrovni 2,6 miliardy dolárov. Celková výška príjmu za kompletné pôsobenie tejto sociálnej sieti sa uvádza 27,6 miliárd dolárov, pričom až 45% z toho tvoria príjmy z displej reklamy - približne 12,4 miliardy (zdroj: forbes.com). 

Ak chcete vytvoriť úspešnú FB kampaň, zvýšenú pozornosť venujte týmto trom bodom: 

1. Používajte emodži 

Portál Entrepreneur uvádza, že viac ako 90% všetkých úspešných kampaní používa emodži v rámci svojho propagovaného obsahu. Inzerenti začali vo všeobecnosti používať smajlíky na konci roka 2014 a odvtedy sa čoraz častejšie zakomponovávali do komunikačných správ. Coca-Cola, Chevrolet či Disney boli práve tie prvé značky, ktoré využívali emodži pri svojich úspešných kampaniach na sociálnych sieťach. 

Otázka však znie: "Prečo sú emodži také populárne?" Travis Montaque - zakladateľ a CEO komunikačnej platformy Emogi - hovorí: "Hlavné posolstvo emodži spočíva v tom, že dotvárajú jednoduchý text a zachytávajú celkový dojem. Na druhej strane tiež umožňujú spotrebiteľom vyjadriť svoju spätnú väzbu." 

Nedávna štúdia spoločnosti Emogi zistila, že až 84% ženských respondentiek a 75% mužských respondentov vyjadrujú svoje pocity/názory častejšie prostredníctvom emodži ako písaním textových správ. To vychádza predovšetkým z toho, že Facebook je už v súčasnosti presýtený množstvom obsahu, a veľakrát smajlík rýchlejšie vyjadrí to, čo používateľ cíti alebo čo si myslí. 

2. Používajte veľa fotografií 

Výskum portálu Entrepreneur ukázal, že reklamné kampane s viacerými obrázkami (tzv. "multiple photos") zvyšujú mieru prekliknutia na úroveň 20 až 30% a ich celkovú relevantnosť na sociálnej sieti. Výsledky súvisiace s mierou prekliknutia sú naozaj pozoruhodné, nakoľko niektoré kampane (napr. bez obrázka alebo iba s 1 obrázkom) nedosahujú mieru prekliknutia ani nad 2%. 

Pri výbere fotografií / obrázkov do kampane je dôležité mať na pamäti, že veľa používateľov vidí vašu kampaň na mobilných zariadeniach. Znamená to, že váš obrázok vidia v zmenšenej podobe, a preto je vhodné sa vyhnúť drobnému písmu či iným malým detailom, ktoré by nemuseli byť viditeľné. 

Aké obrázky zvyknú osloviť najviac ľudí? 

  • Fotografie zachytávajúce špeciálne životné momenty (svadba, šťastná rodina,...). 
  • Fotografie s bábätkami alebo roztomilými zvieratkami. 
  • Obrázky v sýtych farbách, ktoré sú výrazné pri prechádzané FB nástenky. 
  • Fotografie oslovujúce špecifickú cieľovú skupinu. 

3. Zvoľte si správnu cieľovú skupinu 

Zakomponovali ste do obsahu emodži a vybrali tie správne fotografie do kampane? Pozor, ešte je na rade posledný bod - výber vhodnej skupiny používateľov. Pri výbere cieľové publika zväčša platí: "väčšie je skoro vždy lepšie". Aby bola kampaň úspešná, je dobré ju zacieliť na publikum vo veľkosti približne 60 000 ľudí s odhadovaným skutočným dosahom na úrovni 5 000 - 20 000. Tieto čísla sa však môžu meniť v závislosti od typu kampane, výšky rozpočtu a pod. 

Veľakrát sa oplatí pri viacerých kampaniach otestovať viaceré publiká a už na základe toho vidíte, aký typ používateľov najlepšie reaguje na vašu reklamu.

Michaela

Michaela Roštecká

Marketing Manager

Značky: