LinkedIn Profile Touch4IT

4 kroky ako si vytvoriť kvalitný profil na LinkedIn

30 August 2017

Čerstvo ste sa zaregistrovali na sociálnej sieti LinkedIn alebo tam už pôsobíte dlhodobejšie a snažíte sa zistiť, ako sa presadiť? Vyniknúť spomedzi viac ako 500 miliónov používateľov nie je jednoduché.

 

V nasledujúcom článku sme sa rozhodli vytvoriť krátky sumár toho, na čo by ste mali myslieť pri tvorbe / spravovaní svojho LinkedIn profilu.  
 

1. Vyberte si vhodnú profilovú fotografiu 

Myslíte si, že na LinkedIne sa každý v prvom rade pozerá na Vaše skúsenosti a znalosti a až potom vzhliadne vašu fotografiu? Omyl. Tak ako v reálnom svete, aj na tejto sociálnej sieti urobíte prvý dojem najlepšie cez svoju profilovú fotku. Dajte si záležať na tom, aby ste si vybrali takú, ktorá pôsobí naozaj reprezentatívne - nie je rozmazaná, nekvalitná a nie je to selfie.  

 

Na "heat" mape dole môžete vidieť, že ostatní používatelia pozerajú v prvom rade na vašu profilovú fotku a až potom na ostatné prvky na stránke.   

 

LinkedIn Heatmap profile

 

2. Premyslite si originálny "headline" 

Ako by ste sa čo najvýstižnejšie opísali niekoľkými slovami? Aké slová či slovné spojenia by najlepšie vystihli to, čomu sa venujete a čo vás napĺňa? LinkedIn najnovšie umožňuje napísať si svoj vlastný headline – ak si nezvolíte žiadny špeciálny, pred-vyplní ho za vás - vloží tam vašu aktuálnu pozíciu vo firme. Ale to by vám nemalo stačiť! Porozmýšľajte nad sebou s väčším nadhľadom a napíšte o sebe stručne to, čo vás najlepšie vystihuje. Optimálny headline by mal mať maximálne 10 slov.  

 

Tu uvádzame príklad človeka, ktorý má svoju hlavnú profesiu, ale jeho vášňou je aj písanie a prednášanie: 

 

LinkedIn Headline

 

Druhý príklad človeka, ktorý už má na starosti viacero pozícií a má za sebou viacero skúseností. Headline v tomto prípade už presahuje optimálnu dĺžku, ale stále má tento profil čím zaujať a neprehnať to: 

 

LinkedIn Headline

 

3. Nezabudnite si vyplniť aj "zhrnutie" (z ang.: summary) 

Zhrnutie je výborným miestom na to, aby ste všetko to, čo vás vystihuje trochu rozpísali a niečím podložili. Opíšte svoju cestu ku skúsenostiam, ktoré ste dosiahli spolu so zručnosťami a schopnosťami, ktoré ste nadobudli. Prezraďte niečo o sebe – svojom charaktere a o veciach, ktoré máte radi. Jednoducho si predstavte, že ten text box, do ktorého máte vkladať vety, je človek, ktorému sa máte komplexne predstaviť.  

 

Užitočné rady pri písaní zhrnutia: 

 

  • Dĺžka: 3-5 paragrafov (maximálne 2 000 znakov) 
  • Píšte to tak, ako to cítite/vnímate. 
  • Vyvarujte sa prázdnym a zaužívaným frázam. 
  • Príliš dlhý a nečlenený text bez štruktúry nikoho nezaujme. 
  • Pripojte odkaz na vlastný článok/video/,.... 
  • Použite aj relevantné emodži (neprežeňte to!). 

 

Tu je pekný príklad toho, ako by malo vyzerať stručné a výstižné zhrnutie v LinkedIn profile: 

 

LinkedIn profile summary

 

4. Rozpíšte svoje skúsenosti (experience) 

Veľa ľudí si iba spraví zoznam svojich súčasných i bývalých pozícií a viac sa tomu nevenujú. Vyhraďte si na svoje skúsenosti viac času a rozpíšte ich. Stačí aj v odrážkach, ale predstavte tomu človeku to, čo ste v danej práci skutočne robili a s čím máte skúsenosti.  

 

LinkedIn Experience