Chcete vedieť, ako užívatelia nájdu váš web cez Google? Tu sú 4 spôsoby, ako to zistiť

Ak pravidelne pracujete s nástrojom Google Analytics, určite ste už postrehli, že nejakú dobu táto platforma “skrýva” určitý typ údajov (pri kľúčových slovách) a označuje ich ako 'not provided'. Spoločnosť Google vyhlásila, že tento krok má viesť k väčšiemu súkromiu užívateľov a k ochrane ich osobných údajov.
Existujú však 4 efektívne nástroje, prostredníctvom ktorých sa viete dostať aj k 'not provided' informáciám:
1. SEO Monitor
Platforma s názvom SEO Monitor je výborným riešením ako získať “skryté” informácie. Jej hlavná práca spočíva v tom, že zhromažďuje údaje z Google Search Console a z Google Analytics. Z oboch služieb dokáže vytiahnuť viac ako 120 000 kľúčových slov, na základe ktorých dokáže majiteľ webovej stránky zistiť, ako ľudia nachádzajú jeho web a optimalizovať ho.
2. Notprovided.org
V apríli 2016 - na konferencií “BrightonSEO” v Anglicku - predniesol Rob Kerry (spoluzakladateľ spoločnosti Ayima) prednášku o tom, ako môže programovací jazyk PHP pomôcť pri získaní a obnove kľúčových slov. Celá metóda spočíva v tom, že sa pri nej využíva kód aktuálne dostupný v Google API.
Ak si chcete pozrieť jeho prezentáciu o celkovej službe, kliknete SEM.

3. Využite vlastné vyhľadávacie funkcie na webe
Jeden užitočný nástroj na odblokovanie 'not provided' informácií sa nachádza aj priamo v službe Google Analytics. Ak máte na svojom webe aj priame vyhľadávanie, je pravdepodobné, že aj cez neho budú užívatelia zadávať určité kľúčové slová, ktoré vám môžu pomôcť pochopiť ich zmýšľanie a orientáciu na webovej stránke.
4. Jednoducho sa opýtajte ľudí
Veľa marketingových manažérov je už dnes oboznámených s rôznymi možnosťami ako získať od návštevníka webu e-mailovú adresu - veľakrát sú to rôzne vyskakovacie okná, pohyblivé pop-upy a podobne. Čo tak ich využiť aj na niečo iné ako získanie e-mailu? Vyskúšajte na svoj web umiestniť pop-up s otázkou “Čo ste zadali do Google, že ste našli túto webovú stránku?” Môžete získať množstvo zaujímavých informácií, ktoré vám pomôžu optimalizovať web.
Porozprávajme sa
Dohodnite si s nami video hovor
Vyplňte formulár alebo nám pošlite e-mail. V prípade, že sa bojíte o svoj nápad, pošleme vám dohodu o mlčanlivosti a ochrane dôverných informácií a váš nápad bude v bezpečí.