Chcete vedieť, ako užívatelia nájdu váš web cez Google? Tu sú 4 spôsoby, ako to zistiť

Marketing Apr 13. 2017
google

Ak pravidelne pracujete s nástrojom Google Analytics, určite ste už postrehli, že nejakú dobu táto platforma “skrýva” určitý typ údajov (pri kľúčových slovách) a označuje ich ako 'not provided'. Spoločnosť Google vyhlásila, že tento krok má viesť k väčšiemu súkromiu užívateľov a k ochrane ich osobných údajov.

Existujú však 4 efektívne nástroje, prostredníctvom ktorých sa viete dostať aj k 'not provided' informáciám:

1. SEO Monitor

Platforma s názvom SEO Monitor je výborným riešením ako získať “skryté” informácie. Jej hlavná práca spočíva v tom, že zhromažďuje údaje z Google Search Console a z Google Analytics. Z oboch služieb dokáže vytiahnuť viac ako 120 000 kľúčových slov, na základe ktorých dokáže majiteľ webovej stránky zistiť, ako ľudia nachádzajú jeho web a optimalizovať ho.

2. Notprovided.org

V apríli 2016 - na konferencií “BrightonSEO” v Anglicku - predniesol Rob Kerry (spoluzakladateľ spoločnosti Ayima) prednášku o tom, ako môže programovací jazyk PHP pomôcť pri získaní a obnove kľúčových slov. Celá metóda spočíva v tom, že sa pri nej využíva kód aktuálne dostupný v Google API.

Ak si chcete pozrieť jeho prezentáciu o celkovej službe, kliknete SEM.

 

seo preview

3. Využite vlastné vyhľadávacie funkcie na webe

Jeden užitočný nástroj na odblokovanie 'not provided' informácií sa nachádza aj priamo v službe Google Analytics. Ak máte na svojom webe aj priame vyhľadávanie, je pravdepodobné, že aj cez neho budú užívatelia zadávať určité kľúčové slová, ktoré vám môžu pomôcť pochopiť ich zmýšľanie a orientáciu na webovej stránke.

4. Jednoducho sa opýtajte ľudí

Veľa marketingových manažérov je už dnes oboznámených s rôznymi možnosťami ako získať od návštevníka webu e-mailovú adresu - veľakrát sú to rôzne vyskakovacie okná, pohyblivé pop-upy a podobne. Čo tak ich využiť aj na niečo iné ako získanie e-mailu? Vyskúšajte na svoj web umiestniť pop-up s otázkou “Čo ste zadali do Google, že ste našli túto webovú stránku?” Môžete získať množstvo zaujímavých informácií, ktoré vám pomôžu optimalizovať web.

Michaela
Michaela Roštecká Marketing Manager
Značky
Máte projekt?
Porozprávajme sa

Dohodnite si s nami video hovor

Vyplňte formulár alebo nám pošlite e-mail. V prípade, že sa bojíte o svoj nápad, pošleme vám dohodu o mlčanlivosti a ochrane dôverných informácií a váš nápad bude v bezpečí.