Marketing

Oct 16. 2017

3 dôvody, prečo by aj CEO mal byť na sociálnych sieťach

CEO

Mnohé firmy si už uvedomili, že v dnešnej dobe sú sociálne siete veľmi silným komunikačným kanálom, ktorý dokáže upevniť vzťahy so súčasnými klientmi a prilákať nových zákazníkov. Je to vplyvný nástroj, ktorý sa nevypláca ignorovať. Neplatí to len pre samotné spoločnosti, ale myslieť by na to mali aj samotní zakladatelia/majitelia. Prečo? 

Na konci roka 2016 strávil Brian Chesky - CEO spoločnosti Airbnb – približne jednu hodinu na sociálnej sieti Twitter. Položil používateľom jednoduchú otázku: "Ak by mohol Uber priniesť v roku 2017 čokoľvek nové, čo by to malo byť?" a aktívne s nimi komunikoval: 

Brian Chesky Twitter

 

Brian získal množstvo zaujímavých nápadov - napr. pridať upratovacie služby či možnosť rezervácie a donášky jedla. Používatelia na Twitteri to hodnotili ako perfektnú príležitosť na prezentovanie svojich nápadov, ale čo bolo pre nich dôležitejšie - cítili, že sú vypočutí.  

1. Zlepšenie líderských schopností 

CNBC vypracovalo na začiatku roka 2017 štúdiu, ktorá potvrdzovala význam sociálnych sietí v živote a kariére CEO. Skúmali sa rozdiely vo vedúcich schopnostiach 250 kandidátov, ktorí zastávajú pozíciu generálnych riaditeľov. Štúdia ukázala, že tí, ktorí boli aktívny na sociálnych sieťach, boli: 

  • O 89% lepší pri motivovaní ostatných 

  • O 52% lepší pri presviedčaní 

  • O 46% vplyvnejší (ich slová mali väčší vplyv) 

  • O 36% lepší pri networkingu 

  • O 19% náruživejší po dosahovaní čo najlepších výsledkov 

  • O 16% lepší pri rozhodovaní 

2. Zdroj jedinečných informácií 

Elon Musk - CEO spoločnosti Tesla – je dokonalým príkladom toho, ako zaujať a stať sa ikonou na Twitteri. Neberie túto sociálnu sieť len ako platformu na prezentovanie samého seba - vo svojich príspevkoch odráža svoje predstavy o meniacom sa svete.  
 

CEO Ellen Musk Twitter

 

Elon publikuje novinky a správy o spoločnosti, ktoré doposiaľ ešte ani neboli oficiálne zverejnené. Delí sa o svoje osobné myšlienky, zapája sa do výziev a mnoho ďalšieho. Je to človek, ktorý je pre ľudí zdrojom jedinečných informácií a vďaka svojej dobrej reputácií je v očiach ľudí hneď aj akousi "zárukou" pre svoje produkty a celú spoločnosť Tesla.   

3. Byť k dispozícií pre klienta/zákazníka 

Marc Benioff – CEO spoločnosti Salesforce – sa pre portál Business Insider vyjadril: "Budúcnosť komunikácie so zákazníkmi spočíva v tom, že je potrebné využiť všetky možné kanály: telefón, email, chat, web a aj sociálne siete. Zákazníci sa chcú rozpráva o produktoch a značke v reálnom čase a na strane spoločnosti potom zostáva to, aby tak dokázala byť neustále v interakcií so zákazníkom."
 

Marc Benioff Twitter

 

Zákazníci v súčasnosti radi zdieľajú svoje názory a rozprávajú o nápadoch, ktoré pokladajú za revolučné. Mnohokrát sa práve oni vedia pozrieť na váš produkt alebo službu z iného uhla pohľadu a nájsť niečo, čím to celé môžete ešte vylepšiť.  

Michaela

Michaela Roštecká

Marketing Manager

Značky: