create LinkedIn campaign

Ako nastaviť reklamu na LinkedIn?

Pri uvažovaní o reklame na sociálnej sieti LinkedIn je nutné najprv zvážiť, či je to ten "pravý" komunikačný kanál, cez ktorý môžete osloviť správnych ľudí, a či ste ochotní investovať aj väčšiu sumu do reklamných kampaní (napríklad v porovnaní s Facebookom či Instagramom).  

 

V období, kedy sa sociálne siete začali používať už aj na biznis a boli – takpovediac – v rozkvete, sa najčastejšie na reklamu používal Facebook. Cez túto sieť ste dokázali aj za málo peňazí nastaviť veľmi úspešnú kampaň, cez ktorú ste mohli získať množstvo nových zákazníkov a klientov. Bol to naozaj skvelý spôsob ako osloviť úplne nových ľudí a získať ich "na svoju stranu". Dnes je však už situácia celkom iná... reklama na Facebooku je menej efektívna a pýta si viac peňazí.  

 

A tak prichádza na rad LinkedIn... Ten mal hneď od začiatku vyššie sumy a nemohli ste si cez neho jednoducho vyklikať kampaň iba za 5 eur. To mnohých marketérov odrádzalo, no dnes sa táto prekážka už akosi vytráca.  

 

Aké kampane môžete spustiť na tejto sociálnej sieti a ako ich správne nastaviť? 

 

Toto sú 3 základné typy reklamy na LinkedIne  

Prvým typom je textová reklama (z anglického "Text Ads"), ktorá sa zobrazuje ako malý obrázok s krátkym textom a nájdete ju na hlavnej nástenke po pravej strane. Pri jej spustení si môžete nastaviť vlastný rozpočet, pri ktorom si vyberiete či chcete platiť za kliknutie (PPC) alebo za zobrazenie (CTZ).  

Takouto reklamou môžete osloviť tých správnych ľudí a nasmerovať ich na svoju webovú stránku, kde im už poskytnete viac informácií.  

 

Ako nastaviť reklamu na linkedin


 

Druhým typom reklamy je sponzorovaný InMail (z anglického "Sponsored InMail"), ktorý predstavuje rozposielanie personalizovaných súkromných správ relevantným ľuďom. Správa je prispôsobená všetkým zariadeniam a obsahuje aj viditeľné tlačidlo vyzývajúce k akcií (CTA). Sponzorované správy sa doručujú iba vtedy, keď sú používatelia aktívni, a tým sa zvyšuje pravdepodobnosť otvorenia a reagovania na ne.  

 

ako nastavit reklamu na Linkedin
                                                                            Zdroj: Techcrunch.com.


 

Tretím a najpopulárnejším typom reklamy je sponzorovaný obsah (z anglického "Sponsored Content"), ktorý sa zobrazuje priamo na hlavnej domovskej nástenke. Ide o kampaň, ktorá vyzerá ako obyčajný príspevok (popis, odkaz, obrázok/video, nadpis,...) a zobrazuje sa čo najrelevantnejšej skupine používateľov (podľa záujmov, profesie,...).   

 

ako nastavit reklamu na linkedin


 

Takto si nastavíte kampaň na LinkedIne 

Po prihlásení sa na sociálnu sieť LinkedIn sa kurzorom myši presuniete do pravého horného roku a kliknete na tlačidlo s názvom "Work". V pravom okne, ktorá sa vám ukázalo, kliknete na "Advertise".

 

linkedin advertise

 

Následne sa dostanete na hlavnú stránku LinkedIn Marketing Solutions kliknete na hlavné tlačidlo "Create ad". Otvorí sa vám Campaign Manager, v ktorom vidíte svoje vytvorené účty. Defaultne tam máte vytvorenú stránku so svojim menom, pod ktorou môžete vytvárať ďalšie účty, v rámci ktorých máte jednotlivé reklamné kampane. Ak spravujete firemnú LinkedIn stránku, môžete si tam pridať aj tú.  

 

linkedin campaign manager

 

Po vytvorení účtu (na obrázku hore to je "Touch4IT Ad Account") ho rozkliknite a dostanete sa ku všetkým kampaniam a štatistikám, ktoré sa naňho viažu. Ak chcete vytvoriť novú kampaň, kliknite na "Create campaign" v pravom hornom rohu. Ako prvé si musíte určiť typ reklamy: 

 

nastavenie reklamy na linkedine

 

My si pri tomto nastavovaní vyberieme prvý typ "Sponsored Content". V prvom kroku celého procesu musíte vyplniť základné informácie o kampani (názov kampane, jazyk cieľovej skupiny) a vybrať si, či chcete ľudí po kliknutí na reklamu posielať na svoj web alebo z nich vytvárať databázu nasledovateľov. Ak si zakliknete prvu možnosť, môžete tiež ku svojej kampani pridať tlačidlo "Follow" na zvýšenie počtu followerov vašej firemnej LinkedIn stránky. 

 

ako nastavit reklamu na linkedin

 

V druhom kroku si vyberáte obsah svojej kampane, ktorý môže pozostávať už z existujúceho a publikovaného príspevku na vašej LinkedIn stránke alebo si môžete vytvoriť nový obsah kliknutím na "Create Sponsored Content".  

 

ako nastavit kampan na linkedine

 

V treťom kroku si vytvárate svoju cieľovú skupinu. Môžete si vybrať konkrétnu lokalitu či filtrovať publikum podľa názvu či veľkosti firmy, pracovnej pozície, vzdelania, skúseností, vekovej kategórie a podobne. V dolnom nastavení sa rozhodujete, či chcete kampaň povoliť aj v rámci LinkedIn Audience Network.  

 

ako nastavit reklamu na linkedin

 

V poslednom štvrtom kroku si nastavujete rozpočet a plánovanie kampane. V prvom políčku si vyberáte svoj zámer, od ktorého sa odvíja aj minimálne denný rozpočet. Pri možnosti "Awareness" (zvýšenie povedomia o vašej značkej) je najvyšší, preto sa opláca vybrať si prvú možnosť "Website Visits". Následne si určíte denný rozpočet, ktorý má stanovenú minimálnu úroveň, a tzv. bids. Bid sa stanovuje pre každú kampaň zvlášť a je to maximálna suma, ktorú ste ochotní zaplatiť za 1 klik alebo za 1 000 zobrazení/impresií (podľa toho, ktoré si určíte). Pri nastavovaní vám LinkedIn ukáže, aký vysoký bid si nastavujú vaši konkurenti. Ako posledné si nastavíte kedy sa má kampaň spustiť - jej začiatok a taktiež si môžete aj stanoviť jej koniec. Dobré je nastaviť si aj celkový rozpočet, aby ste zrazu po týždni nezistili, že ste minuli väčšiu sumu, ako ste predpokladali.  

 

reklama na linkedine

 

Po nastavení si už len vyplníte potrebné údaje kvôli platbe a je to hotové. :)