úspech na obchodnom stretnutí

6 tipov ako dosiahnuť úspech na obchodnom stretnutí

úspech na obchodnom stretnutí

6 tipov ako dosiahnuť úspech na obchodnom stretnutí

1. Majte na pamäti, čo chcete dosiahnuť

Je veľmi dôležité si na začiatku ujasniť, prečo ste sa dohodli na danom obchodnom stretnutí. Spíšte si zoznam cieľov, ktoré chcete dosiahnuť počas meetingu, a prezentujte ich všetkým členom stretnutia. Zásadné je ukončiť stretnutie až po tom, čo ste naplnili alebo ste sa dohodli na naplnení svojich zámerov.

2. Vypracujte si plán

Akonáhle si ujasníte, čo chcete dosiahnuť, je potrebné si vytvoriť plán ako to chcete dosiahnuť. Ako budete prezentovať svoje názory a postoje obchodnému partnerovi? Aký štýl komunikácie zvolíte? Budete za milého “kamaráta” alebo za “drsného vyjednávača”?

3. Neodbočujte od témy

Stretnutia, na ktorých sa zúčastňuje viacero ľudí, sú náročnejšie na koordináciu. Je potrebné zabezpečiť, aby sa účastníci neodklonili od hlavnej témy a nezačali riešiť záležitosti, ktoré vôbec nie sú na zozname vašich cieľov. Je dobré prehodiť aj zopár slov, ktoré nesúvisia priamo s hlavnou témou stretnutia, no primárna diskusia by sa mala uberať len tým jedným - hlavným - smerom.

 

úspech na obchodnom stretnutí

4. Klaďte tie správne otázky

Vážte si každú jednu minútu obchodného stretnutia a nezahadzujte čas zbytočnými otázkami, ktoré nebudú nikam viesť. V rámci prípravy pred meetingom si premyslite a napíšte si na papier otázky, ktoré sú jasné a pýtajú sa na presné veci. Ak by ste počas rozhovoru mali pocit, že obchodný partner odpovedá vyhýbavo, položte mu ďalšie otázky na upresnenie.

5. Neodchádzajte hneď

Sú ľudia, ktorí sa po odprezentovaní svojho návrhu rozlúčia s tým, že obchodný partner sa im má ozvať, ak bude mať záujem. Nerobte túto chybu aj vy. Ukončite svoju prezentáciu (reč) a dajte ostatným členom stretnutia možnosť vyjadriť sa - opýtať sa na niečo, čo im nebolo zrejmé alebo ak chcú vedieť niečo viac.

6. Učte sa zo svojich chýb

Zistili ste po pár dňoch, že vaše obchodné stretnutie nebolo úspešné? Aj to sa môže stať a nemusí to hneď znamenať katastrofu. Pozrite sa spätne na celkový priebeh stretnutia a pouvažujte, ako by ste mohli niektoré veci zlepšiť. :)

Ak máte nejaký dobrý nápad na biznis alebo na spoločnú spoluprácu, neváhajte nás kontaktovať.